Saturday, May 10, 2014

APABILA HAZIQ KE PANTAI


Dah lama aku tak bawak Haziq pergi pantai..sebelum nie kalau bawak pun tak turun ke kaki air pun, just duduk dari jauh menikmati pemandangan pantai Cherating yang dekat dengan rumah aku ni.

Tapi 3-4 hari yang lalu, lepas kitorang sekeluarga baru balik dari kemaman, isteri aku ajak pergi pantai dekat umah nie. Tak jauh pun..dalam 400 meter je dari rumah. Aku kalau boleh tak nak pergi..entahlah bila duduk dekat dengan pantai nie rasa malas plak nak pergi pantai.

Boleh kira dengan jari berapa kali aku pergi pantai dekat rumah nie walaupun aku duduk kat sini dah 5 tahun lebih. Salah satu sebab aku jarang ke pantai adalah aku duduk seberang jalan..tu yang jadi malas tue..nak lintas jalan lagi..nak kena naik motor lagi.

Faktor lain plak sebab sibuk dengan banyak hal-hal lain kat umah tue. Nak berkebunla, nak bertukangla..letihla.. dan macam lagi.

Oittt..da melalut dah nie...

Aku nak cerita pasal haziq sebenarnya ni..hohoho...

 Haziq ni jenis yang suka main air..kalau kat dalam bilik mandi jangan cakapla..bila dah kena air kat tubuh dia tue terus senyum lebar..lebih-lebih lagi kalau pasang air mandi hujan..suka sangat.

Tapi bila aku bawak dia ke pantai main air hari tue..dia macam takut. Tak senyum sampai ke sudah..hahaha...macam dia was-was atau takut-takut..


Mungkin sebab dia tak biasa lagi kot..lagipun bila kita dok kat tepi pantai, masa air tue turun ke laut balik kita akan rasa macam ditarik atau macam rasa nak jatuh..meb sebab tu jugak kot dia takut..

Nanti bila aku kerap bawak dia pergi ke pantai..InshaAllah, dia akan biasa kot.

No comments: